LinkedIn 2003 yılında kullanımına başlanan bir sosyal ağdır. Bu sosyal ağın diğerlerinden farkı ise iş dünyası için geliştirilmiş olan bir sosyal ağ olmasıdır.
Günümüzde işsizlik büyük bir sorun olmuş durumda. Pek çok üstün becerisi olan kişiler işsizlik yüzünden yeteneklerini toplum yararına kullanamamaktadır. Para kazandırmayan her iş gereksiz görülürken elbet bütün iş türlerinin bir ihtiyaç doğrultusunda oluştuğu çok çabuk unutulmuştur.
Toplumun her alanda insan gücüne ihtiyacı olduğu için en küçük zanaat ehlinden bir bilim adamına kadar pek çok farklı türde insana ihtiyaç vardır. Özellikle son yıllarda Türkiye ekonomisinin de en büyük payını oluşturan hizmet sektörüne eleman aramaları internet üzerinden olmaktadır. LinkedIn de iş dünyasının kullandığı bir nevi sadece iş dünyasına özel bir sosyal ağdır. Kişiler cvlerini bu siteye yükleyerek bu cv'leri iş dünyasına sunmuş olur. Özellikle internet üzerinden mülakat kabul eden bazı şirketler de vardır ki, linkedin sitesinde en yüksek paya sahip şirketler bunlardır.
LinkedInin hitap ettiği hedef kitleye dair en belirgin özelliklerini ifade ederek oluşturdukları profiller aracılığıyla kendilerini doğru anlatabildikleri takdirde bir firmanın ya da ürünün duyurusu söz konusu olduğunda doğru kişiye ulaşabilmesini sağlar.
LinkedInin en cazip yönü ise size ve şirketinize uygun ve masrafsız reklam sağlamasıdır. Fakat, ulaşılan kitle ile ilişkinin devamı için, diğer alanlar veya sosyal ağların da desteğine gerek olduğunu ve tek yönlü iletişimin yetmeyeceğini de unutmamak gerek.
Kurumsal firmalar açısından zaten dünya çapında sürekli olarak kullanılan bu sosyal ağın Türkiye’de de çok etkin bir şekilde kullanılabileceğini düşünüyoruz. Platformun içerisinde sosyal ağlarda gerçekten aktif ve LinkedIn’i bir değer olarak gören bir kitle mevcut. Bu kitle birbirini etkileme özelliğine de sahip. Bu noktada yapılacak iletişimin gücüne asıl istenen sonuca götürür.
Bugüne kadar sayfa alanlarında çok da güçlü iletişim yapılamıyordu. Bu da markaları biraz isimsiz pazarlamaya itiyor; ancak bu kadar bütçe harcanan alanda hiçbir marka adının geri planda tutulmasını istemiyordu. LinkedIn’in yeni güncellemeleri sosyal ağ takipçilerini heyecanlandırmış durumda. Beğeni ve yorum alanlarının olması, güncellenebilmesi iletişimi biraz daha canlandıracaktır.