Google AdWords
İster arama ağı, ister görüntülü reklam ağı, istediğiniz herhangi bir web sitesinde, (milliyet.com.tr, ligtv.com.tr, sahadan.com vs..), haftanın hangi günü, hangi saatinde, hangi cihazlarda, kısaca siz nasıl ve nerede isterseniz reklamınızı o şekilde oluşturuyoruz..
Google AdWords Google amcanın bize sunmuş olduğu yegane nimetlerden bir tanesidir.. Şöyle ki, çok güzel bir anahtar kelime ile alan adımız alındı, hatta şansımıza boş bir anahtar kelime, şahane, evraka.. Web tasarımımız tamamlandı herşey on numara beş yıldız ve web sitemiz yayın hayatına da merhaba dedi, keyfimiz yerinde herşey çok güzel.. Bir gün geçti, iki gün geçti hatta bi kaç hafta geçti, ne arayan var ne soran, halbukisi dünyamızda, yani içerilerde biyerlerde fırtınalar kopuyor.. O kadar para harcandı, emek ve zaman tüketilip materayaller toplandı, fotoğraflar çekildi, yani bildiğiniz bir yığın masraf.. Sonuç kaçınılmaz hüsran..
Google AdWords kısaca TBÖ ile çalışır, yani Tıklama Başına Ödeme. Peki bu ne demek? Şöyle bir örnek ile açıklayacak olursak, varsayalım ki İzmir de faaliyet gösteren bir 'Web Tasarım' firmanız var ve müşterileriniz Google arama motorunda 'web tasarım', 'internet sitesi', 'web sitesi', 'responsive tasarım', 'responsive web tasarım', 'profesyonel web tasarım' kelimelerinden birini yazarak sizin web sitenizi bulmasını istiyorsunuz.. İşte bu noktada Google AdWords'e üye olup ilk kampanyanızı oluşturuyorsunuz. Kampanyanızı oluştururken ilgi alaka düzeyi yüksek olan kelimeler ile güzel güzel cümleler kurup, reklam grubunuza yukarı da saydığımız anahtar kelimeleri ekliyorsunuz. İşte geldik TBÖ'ye..
Bu noktada kampanyamızda günlük bir bütçe oluşturuyoruz, diyoruz ki günlük bütçem benim 50TL ve Google Arama Motoru'nda 'web tasarım' kelimesi yazılıp, benim reklamım gösterilip tıklandığında, ey yüce Google amca sana tık başına '2TL' vermeyi taahhüt ediyorum diyoruz ve Google AdWords'te sitesinde belirttiği gibi 'reklamınız tıklanıp web siteniz ziyaret edildiğinde veya telefonla arandığınızda' o '2TL'yi günlük bütçenizden düşüyor. Küçük bir matematik hesabı ile;
Sonuç olarak buradan şu noktaya ulaşıyoruz, bütçemiz Google AdWords gözünde haftalık, aylık veya yıllık olarak değil, günlük ve saatlik olarak oluşturuluyor.. Yani reklamınızın ömrü, günlük ne kadar harcanmasını istediğiniz rakam ve tık başına anahtar kelime için verdiğiniz teklif ile sınırlıdır..
Adwords, Google firması tarafından reklam hizmeti sağlamak için sunulmuştur. Adsense ve Adwords adı altında iki çeşidi bulunan reklam sisteminde Adsense genellikle reklam yayıncıları için, Adwords ise reklamını yayınlatmak isteyen kullanıcılar için hizmet sağlamaktadır.
Adwords reklamları üzerinden genel olarak her gün uğradığımız Google’da arama yapıldıktan sonra açılan sayfalara belirlenen anahtar kelimelerin yardımı ile reklam yerleştirilebilmekte, hizmetini vermiş olduğunuz ürününüzle ilgili yayın yapan veya paylaşım yapan web sitelerinde hem banner hem de link olarak verilebilmektedir.
Aslında Adwords, dünya genelinde önemli bir reklam ağı olan Adsense ile iyi bir bağlantıya sahiptir. Yani birisi olmazsa diğerinin ayakta durması imkansızdır. Reklam veren kişilerin reklamları Adsense sayesinde kullanıcı ile buluşmaktadır. Ülkemizde de en önemli online reklam merkezi Adwords olarak bilinir. Diğer firmalara göre daha uygun reklam fiyatlarına ziyaretçi başı ödeme, video, resim, flash, metinsel reklamlara da olanak yaratması ile bu sistem için önemli artılar arasında değerlendirilmektedir.
Adwords reklam sistemine başlamadan önce mutlaka neden kullanılması gerektiğini öğrenin. Sonuç itibariyle hizmete sunduğumuz bir ürünü plan dahilinde çalışarak tanıtmaktır. Bunun gerçekleşmesi için iyi bir reklam çalışmasına ihtiyaç vardır.
Adwords reklam sistemi, firmanın bünyesinde faaliyet göstermesi ile yayıncı kardeşi olan Adsense’in dünyanın en büyük reklam yayınlama şirketlerinden olması nedeniyle sektöründe önemlidir. Özellikle Google sayfalarında konuyla ilgili aramalar yapıldığında çıkan sonuçların bununla bağlantılı olması bu merkezi cazip kılmaktadır.
Ülkemizde gerçekleştirilen web aramalarının büyük çoğunluğu Google sitesindedir. Elbette bu da Google arama sonuçlarında reklam yayınlatmanın ne denli önemli olduğunu gözler önüne sermektedir.
Google Adwords sistemini temel olarak baz aldığımızda aslında kolay bir platform olarak kurulmuş olsa da önemli reklamlar için mutlaka bir profesyonelden yardım almanız gerekmektedir. Adwords sisteminin rahat ve kolay kullanılabilmesi için Türkçe yayın yapan adwords.google.com.tr adresine girerek mevcut bir Gmail hesabınız ile kullanmaya başlayabilirsiniz.
Ayrıca Google, Adwords yayıncılığına yeni başlayan kişilere yardımcı olmak çok sayıda ücretsiz reklam kuponu hizmete sunmaktadır. Bu reklam çeklerini bilişim firmalarına, Adwords işi yapan profesyonellere dağıtmaktadır.
Web sitelerimiz desktop, tablet ve mobil uyumludur..
Google'ın ücretsiz sunduğu hizmetleri müşterilerimize ücretsiz sunuyoruz..
gunerkan.com.tr size Google'da birinci sayfada çıkmayı taahhüt değil garanti ediyor. Şayet dediklerimizi yapıp oyunu kurallarına göre oynarsanız!! SEO dostu web sitelerimiz ile Google başta olmak üzere tüm arama motorlarında birinci sayfaya hızlı bir şekilde tırmanmaya ne dersiniz?
Detaylar da www.iseldas.com internet sitesinin "prekast" kelimesi ile arama motorlarında, arama ağında ve görsellerde kısa bir süre içinde nasıl hızla yükseldiğini görebilirsiniz.